Always wine

A spárga és a sauvignon blanc randevúja

2019. május 22. - PappÁgnes

Számomra a bor készítése művészet, ahogyan az étel készítése is. E kettő találkozása pedig egy gasztronómiai tökélyt alakíthat ki. Szerintem más is tudja, miről beszélek itt.
Ezt az élményt most is - május 17-én este- átélhettem egy rendezvényen, ahol spárga ételek párosítása volt sauvignon blanc borokkal.

De vajon miért spárga és miért sauvignon blanc?

A spárgának most májusban van szezonja, ekkor tudjuk fogyasztani. Felettébb finom, ízletes ételek készülhetnek belőle és mindemellett nagyon egészséges is! És ha már spárga, akkor a legjobb választás mellé a sauvignon blanc. Igazi tavaszi bor a maga frissességével, a bodzás-vágott füves, egres illataival, gyümölcsös jegyeivel.  

img_0156.jpg

Ilyenkor májusban én is igyekszem egy-két egyszerűbb spárgás ételt elkészíteni, de most jóval többre vágytam.

A péntek esti borvacsorán 6 bor mellé 5 olyan ételt kóstoltam, amiben valamilyen formában megjelent a spárga, majd a sor végét egy epres-csokis ízvilágú desszert zárta. Számomra az ízek megtapasztalása mellett, az összkép is nagyon fontos, ezért először beszéljenek helyettem a képek, ami után én is leírom az estéről a benyomásaimat.

Welcome drink
Badacsony, Villa Tolnay Sauvignon Blanc 2018img_0504.jpg

Fogadó
Uborkás spárga tatár, konfitált tojás, érlelt parasztsonka - Ausztria, Wenzel Sauvignon Blanc Szűretlen 2017img_0666.jpg

Hideg előétel
Rakott nyúl, spárga, parmezán - Pannonhalmi Sauvignon Blanc 2018img_0276.jpg

Leves
Spárga krémleves, házi kovászolt spárgarügy – Új-Zéland, Villa Maria, Sauvignon Blanc 2018img_1124.jpg

Meleg előétel
Házi tojásos nokedli, spárgarügy, ecetes szívsalátával - Franciaország, Petit Villebois Sauvignon Blanc 2017img_1341.jpg

Főétel
Lazac, spárga, citromos vajmártás – Dél-Afrika, Jordan Sauvignon Blanc és Új-Zéland Dog Point Sauvignon Blancimg_1764.jpg

Desszert
Eper, csokoládé „créme brulée”
img_1784.jpg

Egy borvacsora akkor lesz kerek egész, ha úgy érzed nem szenvedtél semmiben sem hiányt. Többször voltam már a Mirage Étteremben borvacsorán, ahol minden alkalommal jól éreztem magam, ugyanakkor mindig kaptam valami újat is. A gasztroesten számomra ez most a teraszon lévő látványsütés és tálalás volt, ami rendkívül hangulatosra sikerült.

A borvacsorát Vállai Béla sommelier, a Hotel Délibáb Food&Beverage Managere és az eseményre meginvitált Komoróczki Anna nemzetközi borakadémikus vezényelte le. Úgy éreztem Anna egész nap el tudna árasztani minket információkkal, ugyanakkor olyan érdekes dolgokat mesélt, hogy egész nap tudtam volna hallgatni, de szerintem rajtam kívül más is.

A borvacsorán minden menü tetszett a hozzájuk kigondolt borokkal, ugyanakkor volt három kiemelkedő kedvencem. Az egyik a hideg előétel, aminél a rakott nyúl (még soha nem ettem ilyen jól elkészített nyulat!)  a spárgával és a kapros parmezán mártással igazán páratlan kísérője volt a kapros lecsengésű pannonhalmi sauvignon blanc-nak.

img_1495.jpg

A másik fogás, ami elnyerte a tetszésem az a spárga krémleves volt, több okból kifolyólag is. Egyrészt imádom a finoman elkészített leveseket, másrészt nagy kedvencemmé vált az, ahogy a jól megkomponált levesbetétre boros palackból öntik ki a levest. Az asztalunkra egy olyan új-zélandi organikus* bort hoztak, melynek savassága és karaktere a házi kovászolt spárgarüggyel, a pici tárkonnyal, a tejföl kesernyésségével nagyon jól harmonizáltak.

Az este folyamán, amit még nagyon jó ötletnek tartottam, hogy a főételhez dupla bor dukált! Érdekes volt megtapasztalnom azt, hogy két különböző bor is jól tud működni ugyanazon étellel (lazac, spárga, citromos vajmártás). A dél-afrikai sauvignon blanc intenzívebb aromavilágot, krémes érzetet kapott az étel által, az új-zélandi borban pedig a füstösség jött jobban elő.

A hajdúszoboszlói étteremben egyébként június végén is megrendezésre kerül egy borvacsora, amit mindenképpen ajánlok az ételek és borok szerelmeseinek.

* Organikus borkészítés során a szőlőben nem használnak vegyszereket, vagy rovarirtó szereket. Továbbá a borhoz felhasznált egyéb hozzáadott anyagok is tiszta forrásból származnak.

fotó: Ákos Ádám

További boros tartalmakért keresd fel facebook és instagram oldalam is! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://alwayswine.blog.hu/api/trackback/id/tr3514847718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása