Always wine

Kreinbacher gasztro élmény a Mirageban

2019. április 18. - PappÁgnes

Aki ismer tudja rólam, hogy elképesztő módon rajongok a borok iránt, és minden érdekel ami azzal kapcsolatos. Éppen ezért minden tőlem telhetőt megteszek azért, hogy bővítsem, fejlesszem a tudásom ebben a témakörben. Szerintem Ti is ismeritek ezt az érzést.  

Így kifejezetten örülök annak, hogy nem messze a lakhelyemtől Hajdúszoboszlón van egy olyan étterem -a  Mirage Étterem és Kávézó-, ahol izgalmas gasztro programok által juthatok újabb tapasztalatokhoz. 

Már tavaly decemberben részt vettem egy borvacsorájukon, nem is akármilyenen. Ez egy Szepsy & Kovács Nimród csúcstalálkozó volt, aminek ha kíváncsiak vagytok a részleteire, itt elolvashatjátok.

img_9512.jpg

A decemberi élmény után, felcsigázva vártam -de szerintem rajtam kívül más is- a következő olyan eseményt, amin ott tudtam lenni. Ez pedig egy Kreinbacher borvacsora volt múlt pénteken. Amikor megláttam a meghirdetett eseményt, tudtam, hogy ott a helyem. Ugyanis mindig vágytam arra, hogy eljussak a Somlói borvidékre, ehhez a nívós pincészethez. És habár most sem a pincészetnél voltam, ezt az estét mégis úgy éltem meg, mintha kicsit ott is lettem volna.

A borvacsora menüje:

  • Üdvözlő ital: Kreinbacher Brut Classic Magnum
  • Nagy-Somlói Juhfark 2016
    Hideg előétel: Vajhal, kapris tapenád „sushi”
  • Rosé 2017
    Leves: Sült kápia paprika krémleves, savanyított paprika, gímszarvas kolbász
  • Nagy-Somlói Öreg Tőkék Bora 2008
    Meleg előétel: Kecske duóval töltött ravioli, vajmártás, parmezán
  • Piper-Heidsieck, Vintage Brut Champagne 2012
    Főétel: Rozé kacsamell, gránátalmás cinoa saláta, savanyított zöldségek
  • Paul Bara, Grand Rosé de Bouzy NV Champagne
    Desszert: PUNCSOSNAK lenni nem is olyan rossz…

Hogyan éltem meg az estét?

Ha röviden akarnám megfogalmazni, akkor nagyon. Jó egy olyan étterembe megérkezni (főleg a mai világban!), ahol kedvesen várnak, igényes a környezet és a teríték. Miután leültem a székembe már csak egy dolgom volt: élvezni az estét.

img_9518.jpg

1.jpeg

A borvacsorát Vállai Béla sommelier, a Hotel Délibáb Food&Beverage Managere nyitotta meg, majd Prisztavok Zoltán a Kreinbacher Birtok kereskedelmi és marketing igazgatója vette át a szót, miközben már az üdvözlő italunkat kortyolgattuk. Én már nagyjából ekkor úsztam a boldogságban, és azon gondolkodtam, hogy a mai nap itt még két Champagne-t is megkóstolok (egy vidéki kisvárosban!). De térjünk kicsit vissza a fogadó italra, ami egy aranyérmes 2015-ös Brut Classic Magnum volt. Na ilyen egy jó kezdés. Kifejezetten friss tétel, nagyon szép savakkal, gyönyörű habzással. Szinte még most is érzem üdítő hatását a számban, emlékezetes tétel volt.

img_9923.jpg

img_0537.jpg

img_9831.jpg

Ezt követően az asztalra kerültek a bor-étel párosítások, amiket  - tudva a menüsort- nagy izgatottsággal vártam. Először a hideg előétel mellé juhfark fehérbort kóstoltam, majd a leveshez egy 2017-es rozét. Utóbbi bornál ne a tutti-fruttis populáris ízvilágot képzeljétek el, hanem jóval pikánsabb, fűszeresebb ízeket, amit a Syrah-val való házasítással értek el. Kóstoljatok össze Ti is ilyen ízeket, meglepődtök majd, micsoda különbség lehet rozé és rozé között. Egyébként a levesbetétre a levest, a fogadó ital palackjából töltötték a tányérokba, amit imádtam most is (mekkora ötlet!), és a decemberi borvacsorán is.

img_0569.jpg

img_0327.jpg

A főétel előtt még egy isteni meleg előétel fogadott, amit  a 2008-as (már több, mint 10 éves!) Nagy-Somlói Öreg Tőkék Bora jól kiegészített testével, határozott savaival. Majd következett a fő fogás, ami mellé champagne dukált. Ennél nagyon szépen összhangban volt az étel savassága a pezsgőjével, köszönhetően a gránátalma quinoa salátának és a savanyított zöldségeknek.

img_0661.jpg

img_1059.jpgA csúcspont pedig egy mennyei puncsos desszert volt émelyítő édes érzés nélkül, egy olyan rozé champagne-nal, aminek nem a héjon áztatás adja a színét, hanem a fehérborhoz adott vörösbor (az EU-ban csak a pezsgőkészítésnél engedélyezett a fehér- és vörösbor házasítása).

img_1394.jpg

img_1427.jpg

Az este folyamán többször is elhangzott, de érezni is lehetett azt, hogy a felszolgált ételek frissek, minőségi alapanyagokból, gondos odafigyeléssel készültek Riz Tamás séf és csapata által. Tamással egyébként készítettem egy interjút is, amit nemsokára egy külön bejegyzésben elolvashattok.

Örülök, hogy eljöttem, sok információval gazdagodtam, tapasztalatokat gyűjtöttem és közben jól éreztem magam. Már most tudom, hogy visszatérek ide májusban a II. Spárga és Sauvignon Blanc eseményre.

fotó: Ákos Ádám

További boros tartalmakért keresd fel facebook és instagram oldalam is! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://alwayswine.blog.hu/api/trackback/id/tr8614772460

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása