Always wine

Ezt a kadarkát meg kell kóstolnod

2020. május 11. - PappÁgnes

Valamikor tekintélyes szekszárdi szőlősgazdára, a címkén szereplő kedvenc Nagyapámra emlékezve készítettük ezt az öreg tőkékről és új ültetvényekről származó, gyümölcsös és fűszeres bort. Soha nem felejtem, ahogy gyermekként a lovas kocsi bakján Nagyapám mellett ülve, a szekszárdi  szurdokban zötykölődve tettük meg a szőlőink közötti útszakaszt...

Eszterbauer János szavai olvashatók a 2017-es Eszterbauer Kadarka hátoldali címkéjén. 

Szeretek odafigyelni a részletekre. Ezért is készült korábban egy instagram poszt arról, hogy érdemes figyelni a boros címkéket, hiszen sokszor egy-egy szép idézet vagy rövid sztori fedezhető fel rajta. 
img_20200429_102359-01.jpeg
No de térjünk át a megkóstolt palack tartalmára... :) 

A bornak egy minimális levegőztetés nagyon jót tett, szépen megmutatták magukat a gyümölcsös karakter mellett, a fűszerpaprikás, borsos illatjegyek. 

Nagyon sokat nem időztem a pohár felett, kíváncsi voltam az ízek adta élményekre is. Egy jó nagy korty után érezni lehetett, ahogy szinte az egész szánkat beteríti a bor. A kadarka gyümölcsössége és fűszeressége kéz a kézben jártak, majd miután a bor egy hangyányit melegedett, egy kissé szörpös karakter jelent meg benne, ami nekem kifejezetten tetszett. Mindent összevetve ez egy kerek bor volt, szép savakkal, közepes testtel, lágy tanninokkal. 

img_20200509_202420-01.jpeg

A szekszárdi száraz vörösbor mellé házi hamburgerbucikat sütöttem, megpakolva szintén általam készített marhapogácsával, némi sajttal és salátával. Próbáljátok ki Ti is ezt a párosítást! :)

A bort 2980 forintért vásároltam meg, elégedett voltam vele, egy igazán szép kadarkát kóstoltam!

Ha tetszett a cikk, nézz fel facebook és instagram oldalamra is, ahol ennél is több tartalommal várlak Téged!

A bejegyzés trackback címe:

https://alwayswine.blog.hu/api/trackback/id/tr515678212

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása