Always wine

Borozz és kirándulj Pécsen és környékén!

2019. szeptember 06. - PappÁgnes

Három, viszonylag rövid napot tudtam eltölteni Pécs és környékén. Milyen céllal tettem ezt? Egyrészt már hónapok óta készülök arra, hogy meglátogatom egy kedves barátomat Pécsett, másrészt itt találjuk hazánk egyik borvidékét, amit jobban meg szerettem volna ismerni.

img_20190818_201418-01.jpegMagyarország ezen részére érdemes többször visszatérni, mert rengeteg kiváló programlehetőséget és látnivalót  nyújt számunkra. Mi úgy gondoltuk, hogy ezen napokra egy olyan programtervet dobunk össze, amiben egy túrázós-mászkálós és egy gasztronómiai vonal is van. Ügyesen kellett megszervezni a programjainkat, mert messzebbről érkeztem, ráadásul ott helyben is voltak távolságok a kiszemelt helyek között. De úgy vélem, hogy tartalmasra sikerültek a napjaink és kihoztuk belőlük a maximumot.

Arra gondoltam, hogy megosztom Veletek a programjainkat és élményeinket, hátha van közte olyan, amiből tudtok merítkezni. Természetesen ezeken a programokon kívül -ahogy feljebb már írtam - , rengeteg felfedeznivaló van még hazánk ezen területein, nemcsak annyi, amit most megosztok Veletek.

☞ Túrázás a Mecsekben

A túraútvonalunk a Babás-szerköveken át a Sasfészektől a Zsongorkő-kilátóig tartott. Meleg volt, de mivel többnyire az erdőben haladtunk, egészen kellemes volt az utunk.  Még viszonylag a túra elején egy olyan helyre érkeztünk, ahol hatalmas területeken moha lepte be a földet és a fák között sejtelmesen beszűrődött a napfény. Olyannyira tetszett ez mindkettőnknek, hogy azonnal meg is örökítettük. A Babás-szerkövekről is, de különösen a  Zsongorkőről csodálatos volt a kilátás. Ez egy tökéletes hely arra, hogy kicsit megpihenjünk, elfogyasszuk a magunkkal hozott elemózsiánkat és a kilátóban megállva hagyjuk kicsit elveszni tekintetünket az elénk táruló látványban. A hegyről lefelé néhány szederbokornál is megálltunk csipegetni.

☞  Radó Pince, Planina Borház, Mohács

A 22 borvidékünk közül az egyik a Pécsi borvidék, amely hazánk egyik legmelegebb és leghosszabb tenyészidejű termőhelye. "Talaja mészkövön lerakódott lösz, meszes bemosódásokkal, legfelül barna erdőtalajjal." Ha ezen a vidéken járunk és a borok szerelmesei vagyunk, akkor tessék felkeresni legalább egy, de akár több pincészetet is. Ebbe a rövid három napba nekünk két pincészet meglátogatására volt lehetőségünk. Az egyik a pécsi Radó Pince volt, aminek a meghatározó élményeiről az előző bejegyzésemben már írtam.  Egy másik nap Mohács felé vettük az irányt, ahol kicsit mászkáltunk a belvárosban, lesétáltunk a Duna-parthoz, majd a Szőlőhegyre felautókázva kémleltük a tájat és a szőlősorokat. A borvidék ezen részén található a Planina Borház és Borterasz, ahol akárcsak a Radó Pincénél, nagy szeretettel várják a kedves borfogyasztókat. Amikor megérkeztünk éppen nagyban folytak a munkálatok, de mindezek ellenére Horváth Zoltán fogadott minket, bemutatta a pincészetet és megkínált minket a boraival.

"Őseim sokac-horvátok, életük és kultúrájuk szerves része a szőlő és a bor. Az ő nyelvükön a planina hegyet, szőlőhegyet jelent. Nem múlott úgy el nap hogy ezt a kifejezést ne ejtették volna ki a szájukon." - Horváth Zoltán-

Mint megtudtuk a 2017-es kékfrankosukat töltötték szűretlenül, derítetlenül a palackokba, amihez cukornádból készült, 100%-ban újrahasznosítható és lebomló dugót használtak, ezzel kizárva a dugóíz problémát is. Kóstolás közben beszéltünk a boraikról, a borvidékről, a pécsi borászok összefogásairól. Mesélt arról, hogy nagyjából 5 hektárnyi szőlőterületen gazdálkodnak, fehér-, rozé-, siller- és vörösbort egyaránt termelnek. Céljuk tisztán és gyümölcshangsúlyosan elkészíteni a borokat. A mohácsi Szőlőhegy termőhelyi adottságai révén a fehérborok mellett Horváth Zoltán a rozé, a siller és vörösborokban  is látja a potenciált, így azok készítésével nagy előszeretettel foglalkoznak. Kiderült az is, hogy ettől az évtől új címkék várhatóak és a bortermelő a jövőben törekszik arra, hogy a lehető legszélesebb célközönséget tudja kiszolgálni boraival. Érdemes betérni hozzájuk.

☞ Orfű

Orfű is sok látnivalót tartogat magában és mindösszesen csak 10 km-re van Pécstől. Ajánlott meglátogatni az Orfűi- tavakat, ahol például különféle vízi sportokat próbálhatunk ki. Mi a SUP-ot néztük ki magunknak. Érdemes tenni egy sétát az orfűi malmok és a Vízfő-forrás felé, illetve felkocsikázni a Balázs-hegyi kilátóhoz, ahonnan gyönyörű kilátás nyílik a  Pécsi-tó víztükrére és a Mecsek erdős lankáira.

☞ Almalomb

Még itthon tervezgettem az utamat, amikor felkerestem az Almalomb weboldalát. Az első  pillantásra elvarázsolt a hely, így már akkor elhatároztam, hogy ha Pécsre utazok, ide eljövünk. Szintén nem messze Pécstől, Hosszúhetényen található ez a hétköznapinak egyáltalán nem mondható étterem. Nyugodt és szép környezetben fogyasztottuk el minőségi alapanyagokból készült szezonális és ízletes ételeinket, frissítő gyanánt pedig limonádét kóstoltunk. Egy fantasztikus kulináris élményben részesít az Almalomb.

☞ Pécs belvárosa az esti fényekben

A belvárosba a késő délutáni órákban érkeztünk meg, ahol már javában zajlott az élet. Szeltük az utcákat, majd a Dzsámi előtt leültünk a lépcsőre és megvártuk, hogy besötétedjen. Ha tehetitek mindenképp nézzétek meg Pécs belvárosát, mert nagyon hangulatos, ahogy ki vannak világítva este az épületek.

idézett szöveg forrása: http://planina.pmva.hu/a-planina-borhaz/

Ha tetszett amit olvastál, akkor gyere és nézz be facebook és instagram oldalamra is, ahol ennél is több érdekességgel és képes tartalommal várlak Téged!  :)

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.